Hingga Ke Syurga ... Insya Allah

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 14, 2009

Susoh Bbase

Kesian Saipudin ... gara-gara mulut lembik iskandar, dia kene buang kerja.. isk, abang P consider myself not to stay here any more, as Tok Rozak adalah orang yang susah untuk bertimbang rasa..

here is the chronology:

1. Since Iskandar cuti sebab tengok mak dia sakit, this place was totally manage by abang P and Saipudin. Iskandar cuti seminggu, and semalam (13/10/2009) dia sepatutnya datang ke Panchor, tapi sebaliknya beliau ke KL utk berjumpe Tok Rozak.. sebabnye?

  • sebagai tukang kipas, memang dia nak lapor diri direct to Tok Rozak (TR), nak tunjuk muka yang kununnye beliau sudah masuk kerja. padahal kerja dia kat panchor ni, bukan kat ofis KL nu..
  • dia bagi tahu kami, yang nak suruh TR cepatkan urusan hantar kereta..
  • katanya nak laporkan perkembangan kat panchor ni pada TR.. padahal sepanjang seminggu, dia di Kelantan, semua urusan students kami yang handle.. maka terpecahlah dari mulut beliau, beritahu ke TR yang Saipudin ada interview di Maahad Tahfiz minggu depan
2. Sepanjang semalam, dia tunggu TR di ofis, melangut jer x wat ape2 sebab TR sibuk ngan meeting (Iskandar sendiri yang call kami cerita pasal ni) sebelah malam baru dia dapat jumpa ngan TR.

3. TR tanpa pertimbangan yang sewajarnye suruh Pudin berhenti sebab dia mahu kami beri 100% komitmen pada chalet dia yang x siap lagi ni. Dengan senang hati Pudin terima sahaja sebab dia pon x suke kerja ngan orang yang PhD (permanent head damage) mcm TR

what about abang P?

semalam abang P dah pikir untuk berhenti ikut Pudin. daripada terus kerja ngan orang yang tidak bertimbang rasa. maka serah pada Iskandar lah untuk handle tempat ni sorang2. since dia begitu beria-ia bodek TR dan nk naikkan diri depan TR.

mungkin Allah nak tunjuk ada rezeki di tempat lain..pagi ni salah sorang makmum abang P di Sg Buloh, Ust Nasir telefon, and tawarkan untuk mengajar KAFA di Masjid Al-Muhtadin. dekat jer ngan rumah Haizat (Ijat), rumah yang abang P stay masa bulan puasa dulu.

abang P cakap, kene pergi tengok dulu tempatnye macam mana, takut kejadian yang sama kat sini, berlaku kat sana. apa2 pon, abang P kene pergi jumpa Ust Nasir hari Jumaat ni. Moga-moga Allah mudahkan segala urusan... amin

No comments: