Hingga Ke Syurga ... Insya Allah

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 4, 2012

Notes From Vietnam (pt 2)

Bismillah .... 

MySpace Sambung cerita semalam ...  

posing kat airport on the way for their custom check

queue for the custom check

agak 'koman' such a big international airport like this doesn't provide free wifi for their passengers, maybe dasar communist yang tak mahu rakyat mereka maju dan kaya dengan maklumat hehehehe .... as we arrived, Ust Man from Ho Chi Minh dah tunggu ketibaan kami semua.

sampai tengahari tu and we decide to solat jama' ta'akhir di kampung Abu Salam, which is about 6 hours travel by road. Sampai sana dah hujung2 waktu asar, so kami cepat-cepat solat and get ready untuk ibadah qurban group yang pertama ... sebab masa dah suntuk, maka sembelihan dibuat lepas solat maghrib.



kagum dengan semangat jemaah Islam di negara Vietnam ni. walaupun berada dalam sebuah negara komunis, namun tetap bersemangat tinggi menjaga iman dan islam. dalam keadaan serba kekurangan, tetap menjaga solat berjemaah.

masa kami sampai di kampung tu, tiba-tiba black out lepas azan maghrib, maka kami solat dalam gelap bercahayakan lilin sahaja, namun, jemaah surau tetap ramai dan penuh kira-kira 100 orang jemaah atau lebih. terharu dengan suasana begitu, tak macam di negara kita, nak tengok jemaah yang penuh macam tu dalam keadaan2 tertentu sahaja MySpace

ok sambung balik next time ....

MySpace

No comments: